Page 29 - aktuel-15

Basic HTML Version

29
/ BezmiâlemAktüel 2017
ABD’de sunumlar Şubat ayının başında yapılmaktadır. Biz
14 Mart Tıp Bayramı’nı bir bilimsellik gününe dönüştürmek,
bilimselliğe vurgu yapmak, ayrıca öğrencilerimiz ile
duyduğumuz gururu bu vesile ile ifade etmek istedik. Bu
yüzden 14 Mart Tıp Bayramı'nı Bilimsellik Komitesi’nin
sonlanma noktası, araştırma günü aktivitesi olarak tanımladık.
Anlaşmamız çerçevesinde Johns Hopkins Üniversitesi’nden
aldığımız değerlendirme kriterlerini kullandık. ABD’den Prof.
Dr. Steve Sozio ile Prof. Dr. Hunter Young da katılarak bizlere
büyük desteklerini sundular.
Bilimsellik
Komitesi,
bilimselliğe
katkı
sağlamak,
öğrencilerimizin bilimsel çalışmalarını desteklemek ve
Bezmiâlem’in uluslararası camiada tanınırlığını arttırmak
açısından büyük önem taşımaktadır. Bilimsellik Komitesi
tarafından seçilen en başarılı dört öğrencimizi dünyanın sayılı
üniversitelerinden Johns Hopkins Üniversitesi’ne eğitim için
göndereceğiz. Ayrıca öğrencilerimiz daha mezun olmadan bir
makale sahibi olmaları yolunda ilerliyorlar.
Bilimsellik Komitesi’nin öğrencilerimizin bilimsel çalışmalarda
izlenmesi gereken metotlar konusunda da çok büyük
katkısı oldu. Öğrencilerimiz modülleri daha nasıl efektif
kullanabileceklerini gördüler, ilgi ve beklentilerini daha
yakından tanıdılar, bilgisayar ortamında verilerini paylaşabilir
veya programlarını daha sağlıklı takip edilebilir bir noktaya
eriştiler. Johns Hopkins Üniversitesi akademisyenlerinin
değerlendirmelerinden yola çıkarak Bezmiâlem’in de onlara çok
şey kattığı sonucuna varabiliyoruz. Öncelikle öğrencilerimizin
sunumlarını hızlı yorumlayıp derecelendirme yapmamızı, sonuçları
hemen açıklayabilmemizi ve başarılı öğrencilerimize ödül
vermemizi taktir ettiler. Johns Hopkins Üniversitesi, bu programı
ABD’nin dışında ilk kez başka bir ülkede uyguladı, bu yüzden ilgi
ve heyecanla takip ediyorlar.
Bilimsellik Komitesi ilk meyvelerini verirken bu sene ikinci
grup da eklendi. Geçen yıl programa ilk kez başladık ve bu
süreçte bir takım değişiklikler yaptık, tecrübeler edindik, neyi
hedeflediğimizi anlatmaya çalıştık. İlk öğrencilerimizin örnek
alacakları bir sınıf yoktu. Şu an öğrencilerimizin danışabilecekleri
üst sınıf arkadaşları var. Ayrıca Deney Hayvanları Kursu’na 4.
sınıfa giden öğrencilerimizi de dahil etmeye başladık. Çünkü
hayvan deneyi yapmak isteyenler oldu. Sertifikaları olmadan
bu programı uygulayamazdılar. Bilimsellik Komitesi’nin
çalışmalarında uzaktan eğitimi yapabileceğimizi de gördük.
Öğrencilerimin hepsiyle gurur duydum. İnanın bizlerden çok
daha iyi olacaklar. Hedefimiz bizlerden akademik ve bilimsel
olarak daha iyi ve ileride olan, bilimselliği öğrenmiş ve
araştırma yapabilen hekimler yetiştirmektir.