Oturum Aç

 Öğrenim Hareketliliği İş Akışı

Merhaba Sevgili Erasmus+ Öğrencisi,

 

Bu sürece başlamadan önce önemle altını çizmek istediğimiz birkaç nokta var:

 

1) Belgelerinizde İmza, tarih ve kaşe/mühür istenen bütün bölümler, ilgili doğru kişi tarafından doldurulmalıdır.

2) Her öğrenci kendi Erasmus+ sürecinden sorumludur. İletişim bilgilerinizin güncel, doğru olmasına ve tüm işlemlerinizi (mücbir sebepler olmadıkça: hastalık, engellilik, ölüm.. gibi) kendinizin takip etmesi önemle rica olunur.

3) Öğrenciye bilgi aktarımı öncelikli olarak web sayfası, e-posta ile zorunlu kalındığı durumlarda ise telefon ile sağlanır. Bu bağlamda öğrencinin ofisimizin web sayfasını ve sosyal paylaşım ağlarını (facebook, twitter gibi) takip etmesi ve düzenli olarak e-posta adreslerini kontrol etmesi gerekmektedir.

4) Ofisimiz ile iletişime geçerken kullanacağınız e-posta adresi adınızı-soyadınızı içermeli açık ve anlaşılır olmalıdır.

5) Erasmus+ programından yararlanmaya hak kazanmış tüm öğrenciler iro@bezmialem.edu.tr  veya sbati@bezmialem.edu.tr adresinden ofisimizle bağlantıya geçmelidir.

Erasmus+ Değişim Süreci (Gitmeden önce/Gittiğinde/ Döndükten Sonra)

1. Öğrenci gideceği üniversitenin web sitesinden Erasmus başvuru sürecine ilişkin temin etmesi gereken belgeleri öğrenir ve belgelerini hazırlayarak, gideceği üniversitenin son başvuru tarihi bitmeden önce (Son gün değil çünkü belgelerinizde yapacağınız hatalar başvurunuzu kaçırmanıza sebep olur) Rektörlük Uluslararası İlişkiler Erasmus Ofisi 'ne teslim eder.

 

2. Öğrenci değişime gitmeden önce LA (Learning Agreement Fof Studies belgesinin tamamından sorumludur.

 

3. Öğrenci gerekli ders seçimini  Erasmus+ Fakülte/Bölüm Koordinatörü ile yapacaktır. 

 

4. Ders seçimini tamamlayan öğrenci LA (Learning Agreement For Studies) belgesini Erasmus bölüm koordinatörüne imzalatmalıdır. Akabinde 1 nüshasını ofisimize getirmesi gereklidir. (Not: gidilen her üniversite bu belgeyi farklı sayıda talep edebilir, bu nedenle gideceğiniz üniversitenin Erasmus ofisinin web sayfasından istenen belgeleri inceleyiniz. Erasmus+ ile belgelerin orijinal olması zorunlu değildir ancak bu kurumların nihai kararına kalmıştır.)

 

5. Öğrencinin başvuru işlemleri tamamlandıktan sonra, Öğrenciye vize işlemlerine başlaması için misafir üniversitesinden Davetiye (Invitation / Acceptance Letter) ve onaylanmış Öğrenim Anlaşması (Learning Agreement -LA) gönderilecektir.

 

6. Öğrenci gideceği ülkenin konsolosluğunun iletişim bilgilerini internetten temin etmelidir. İlgili konsolosluk ile iletişime geçip, Erasmus öğrencisi olarak vize almak için gerekli belge ve işlemler hakkında bilgi edinmelidir.

 

7. Pasaportunu teslim alan öğrenci ofisimiz tarafından verilecek olan Visa Letter ile gideceği ülkenin konsolosluğuna başvuru yapmalıdır.

 

8. Ders kaydı yenileme ve eğitim ücreti ödeme sürecinden Öğrencinin kendisi sorumludur. *Erasmus kapsamında okul dondurulmaz, ancak kayıt yenilenir.

*Ofisimiz ders kaydını yenilemeyen (Eğitim ücreti ödeme durumu var ise ücretini yatırmayan) hiçbir öğrencinin sorumluluğunu almamaktadır.

 

9. Değişim sürecinde gerekli belgelerini tamamlayan (Misafir Üniversiteden gelecek olan Learning Agreement Kopyası, Vakıflar Bankası Avro Hesabı ve Vizeli pasaport Fotokopisi ve OLS sınavı) öğrencinin sözleşmesi imzalanır. Öğrenim hibesi 30 iş günü içerisinde öğrencinin hesabına aktarılır. Süreçteki tüm detaylar sözleşmenizde yazacaktır. Sözleşme dışına çıkılan uygulamalara izin verilmesi söz konusu değildir.

 

10. Öğrenci misafir üniversitesine vardıktan sonra ofisimizi eposta yolu ile vardığına dair bilgilendirmelidir.

 

11. Öğrenci ders seçiminde değişiklik yapmak istiyorsa, yine Erasmus Fakülte/Bölüm koordinatörü ile bağlantıya geçip ilgili değişikliği yaparak LA Changes formunun bir kopyasını tüm taraflarca imzalanmış halini ofisimize e-posta ile iletmelidir.

 

12. Güz döneminde gidip, bahar dönemine uzatmak isteyen öğrencilerimiz, uzatma işlemlerini gittikleri ülkeden yapacaktır. II dönem devam edecek olan öğrencilerin yapması gereken işlemleri misafir üniversitesinin Erasmus ofisinden öğrenerek, II dönem başvuruda bulundukları misafir üniversitede başladığına dair ofisimize bilgi vermeli, hibe durumuna ve II. dönem ders seçimine ilişkin işlemleri hakkında ofisimizden bilgi almalıdır. Öğrenci dönem uzatmak istiyorsa, öncelikle ofisimizdeki hibe miktarının durumunu öğrenmeli, akabinde uzatma işlemlerini yapmalıdır. Uzatma işlemleri ofisimizde hibe kaldığı takdirde yapılır.

 

13. Hazırlanması gereken dokümanlar içerisinde yer alan LA - After the mobility ve Transkriptinizi ofisimize getirdiğiniz takdirde OLS sınavının 2. Aşamasını tamamladığınız ve size gönderilen EU anketini doldurduğunuz takdirde dosyanız kapatılarak 30 iş günü içerisinde kalan hibeniz hesabınıza aktarılacak ve Erasmus + sürecinizi tamamlamış olacaksınız.

 

Erasmus Sürecinizde Başarılar. 

erasmus-2.jpg