Page 19 - aktuel

Basic HTML Version

başka yeri seçebilirsiniz.
Tematik üniversite kavramı,
Türkiye'de henüz oturmuş bir
bilgi değil. Tematik üniversite
avantajlarını anlatmaya
çalıştık. Tematik kalacağımızın
sözünü verdik. 6 programa 8
program daha ekledik ama
tematik kaldık. 18 programda
eklesek tematik kalmaya
devam edeceğiz bunu bir hedef
olarak belirledik. Bir başka
düşüncemiz; bize göre eğitimin,
Türkiye gerçekleri ile örtüşmesi
gerekiyor. Sağlık konusunda
eleman yetiştireceğiz. Hangi
alanda en çok açık var ise
tespit ederek o yönde program
açma çalışmalarına başladık.
Bundan sonra da bunu
değerlendireceğiz. Sayısal değil
sayı artı kalite, kalite artı kalite
hedefimizdir. Sayıyı arttırırken
hormonlu büyümeyle değil
ayakları yere basan, genişleme
imkânlarını da hesap ederek
büyümek hedefimiz. Eğitim
ve eğitimci kalitesinden asla
taviz vermeden büyüme…
Eğitim ve eğitimci kalitesini
öğrenci kalitesi de etkilediği
için öğrencinin de başarılısını
seçmemiz gerekir. Onlara
büyük burslar vaad ederek,
arabalar daireler vaad
ederek buraya öğrenci
almadık. Eğitim konusunda
kaliteli eğitime katkı amaçlı
kolaylaştırıcı burslar vaad
ettik. Emsallerimize göre
maddi katkılarımız azdı ama
maddi beklentimiz de azdı.
Mesela zam yapmamayı
hedeflemiştik, bunu başardık.
Başka üniversiteler %30
zam yaparak % 25 indirimle
reklam yaparken biz %0
zamla yolumuza devam ettik.
Öğrencilerimizin lehine olan bu
katkıyı ben çok önemsiyorum.
Bizim öğrencilerimiz birinci
planda ödeyecekleri parayı
düşünmemelidirler. Biz bu
hedefimizi bundan sonra da
devam ettireceğiz. Başta burs
alamamış, ama ara sınıflarda
başarılı olan öğrencilerimiz için
yeni burs imkânları oluşturduk.
Bu sene yeni ve eski kayıtlı
yaklaşık 300 öğrencimizden
burs başvuru dilekçesi
aldık. Biz verdiğimiz sözleri
tutarak kendi imkânlarımız
olmasa da onlar adına daha
fazlasını nasıl yapabiliriz diye
hayırsever vatandaşlarımızı
ziyaret ediyoruz. Bağlantılar
kurup bize burs vermeleri için
teşvik ediyoruz. Tanıtım süresi
içerisinde tanıtımda görev
alan öğrencilerimizden en
üst yönetime kadar herkesin
büyük gayretini gördüm, takdir
ettim. Benim takdir etmekten
başka mükâfat verme imkânım
olmadığı için hepsine tekrar
sizin vasıtanızla teşekkür
ediyorum. Yetişemedikleri
yerlerde ben de hiç olmazsa
orada dolaşmayı kendime
vazife bildim. Kurumsal
İletişim ve Sağlık Kültür ve
Spor Direktörlükleri başta
olmak üzere Öğrencilerimize,
tanıtımlarda görev alan
hocalarımıza ve emeği geçen
herkese bir kez daha teşekkür
ediyorum.
Kaç aday öğrenci ile
buluşuldu? Geçtiğimiz yıllarla
kıyaslandığında Bezmiâlem
istenilen hedeflerine
ulaşabildi mi?
Hemen hemen 2000 kadar
aday öğrenci ile birebir
görüşüldü. Ben de onların
4’te biri ile görüştüğümü
zannediyorum. Bazıları ile
makamımda görüşme şansı
buldum. Tanıtım süresince
profesyonel danışmanlarımızın
da görev yaptığını kendilerini
misafir gibi ağırladığınızı
biliyorum. Ortamımız
gerçekten güzeldi Ramazan
ayı olmasına rağmen canla
başla çalışıldı. Uygun yerlerde
uygun şekilde ikramlar verildi.
Bunlar benim için yüz akı
şeylerdir. Seneye inşallah daha
da iyi çalışmalar yapacağız.
Yönetim olarak da tüm
bu faaliyetlerin yanında
sizler de öğrencilerle
birebir görüştünüz. Tüm bu
yoğunluğunuz içinde öğrenci
yönetim ilişkisini nasıl
dengede tutuyorsunuz?
Bir defa üniversite hocalarının
varlık sebebi sağlık
hizmetinden önce öğrencilerdir.
Bunu genellikle klinik hocaları
pek fark etmez ama temel
bilimler denince histoloji hocası
öğrenci odaklı olmalıdır. Bir
beyin cerrahi olarak ben hasta
bakarım, ameliyat yaparım
ama temel bilim hocalarının
yüzde yüz görevi budur.
Bunu ister istemez dengede
tutmamız gerekir. Denge
bozulacaksa da öğrencinin
lehine bozulması lazımdır.
Öyleyse ne yapacağız. Benim
bir prensibim var. Öğrenci
benim kendi evladımdır.
Randevu bile almadan
gelmelerini isterim. Yeter ki
ben burada olabileyim. Bu,
öğrenciler için böyle olduğu
gibi öğrenci velileri için de
böyledir. Onların sadece
eğitim ile ilgili sorunları değil
eğitim dışında, üniversitemiz
dışındaki sorunları da benim
sorunumdur. Öğrencilerimi
hiçbir zaman evladımdan
ayırmadım. Evladımdan
ayırırsam bunun bana manevi
bir sorumluluk getirdiğine
inanıyorum. Burada da eğer
denge bozulursa öğrencilerin
lehine bozuluyor. Çoğu
zaman eve gittiğim zaman
çocuklarım uyumuş oluyor.
Sabahları buraya gelirken
yavrularımı uyur bırakıyorum.
Ama öğrencilerimle geçirdiğim
süre benim kendi evlatlarımla
geçirdiğim süreden daha
fazladır. Hocalar öğrencilerini
korumayı kollamayı
18
Bezmiâlem
aktüel
2013 / 2