Page 59 - aktuel_sayi_3

Basic HTML Version

BezmiâlemAktüel 2014 / 3
57
Yani tüm bölümler geniş iş imkânlarına sahip
bölümlerdir.
Öğrenciler mezuniyet sonrası yükselme imkânına
sahip midirler?
Evet. Ancak bunun için ÖSYM’nin düzenlediği Dikey
Geçiş Sınavına (DGS) girmeleri gerekmektedir. Bu sı-
nav aslında ÖSYM’nin yaptığı sınavlar içinde en kolay
olanı denebilir. Mezuniyet sonrası ÖSYM tarafından
belirlenen bölümlere öğrenciler geçiş yapabilirler.
Sonrasında meslek yüksekokulunda okudukları ders-
lerden muaf olurlar ve geri kalan dersleri alarak me-
zun olurlar.
Ancak öğrencilerin bu konuda kar-zarar hesabını iyi
yapıp, doğru değerlendirme yapmalarını öneririz.
Bu mesleklerin kötü tarafları var mı?
Tabi ki, her mesleğin olduğu gibi bu mesleklerin de
kendilerine has olumsuz yönleri var. Yani hep güzel
tarafından bahsederek yanlış yönlendirme yapmak is-
temem. Meslek seçimi çok önemlidir. Kişi karakterine
uygun meslek seçmelidir. Her meslek herkese uygun
değildir elbette. Diğer yandan her türlü meslekte in-
sana ihtiyaç vardır. Mesela bir kasabada herkes kasap
olsun, herkes bakkal olsun, olmaz. Kasaba da ihtiyaç
var, manava da, çöpçüye de.
Mesela anestezide sürekli kapalı alanda çalışma söz
konusudur. Radyoterapi ve Tıbbi Görüntüleme Bölüm-
leri için radyasyon ortamı söz konusudur, korunma
konusunda hassas davranmaları gerekir.
Diğer yandan bu mesleklerde iş yükü fazladır. Ama
iyi tarafı size verilen görevi yaptıktan sonra sorumlu-
luğunuz yoktur. Esas sorumluluk hekim tarafındadır.
Aslında her mesleğin kendine has kötü tarafları var-
dır. Önemli olan bunları iyice tespit etmenizdir. So-
nuçta karakterinize uygun ve kötü taraflarını tolere
edebileceğiniz bir meslek seçmenizi tavsiye ederim.
Son olarak öğrencilerinize söylemek istediğiniz bir
şey var mı?
Hali hazırdaki öğrencilerimiz aslında ne kadar
iyi bir eğitim aldıklarını sahaya çıktıkları zaman
görecekler. Bu eğitimin en üst seviyede olması
için çok çok pratik yapmalarını, iyi bir gözlemci
olmalarını ve tekniker abi-ablalarının tecrübele-
rinden istifade etmelerini öneririm. Bu bağlamda
biz uygulama dersleri için devamsızlık hakkı ver-
miyoruz. Uygulama derslerinde devamsızlık ya-
pılmak zorunda kalınırsa öğrenci bunu mutlaka
telafi etmek zorundadır. Mümkün mertebe de-
vamsızlık yapmamalarını öneririz. Çünkü aslında
devamsızlık bir hak değildir, sadece zor durum-
larda durumu kurtarma aracıdır.
Tıbbi terminolojiye tamamen yabancı oldukları
için bu konuya özellikle dikkat etmeleri ve çok
okumaları gerekir. Okurken anlamıyor olabilir-
ler, bu durumda öğrenci aslında bilinçaltını dol-
durmaktadır. Bunun bilincinde olarak panik yap-
madan, anksiyeteye girmeden önlerine konan
yemeği afiyetle yemeye çalışmalıdırlar.
Tüm öğrencilerimize başarılar dilerim.