Page 46 - aktuel-4

Basic HTML Version

44
BezmiâlemAktüel 2014 / 4
1980’lerde yürütülen bir araştırmanın sonu-
cuna göre ana dilleri İngilizce’den tamamen
farklı ve uzak bir dil ailesine ait olan öğrenciler
İngilizce’yi daha doğru öğrenip ve telaffuz ede-
bilmektedirler. Ama İngilizce’nin dâhil olduğu
dil ailesinden olan bir dilin öğrencileri diğerleri
kadar başarılı olamamaktadırlar. Sözün kısası
ana dilimiz İngilizceden ne kadar  uzak olur-
sa, kişinin İngilizce’ye olan hâkimiyeti o kadar
daha çok olmaktadır. Bu da biz Türkler için bir
avantajdır. Bu avantajı ise maalesef iyi kullana-
mıyoruz.
Türkiye’de sadece bir kaç sebepten dolayı
İngilizce eğitimi başarılı olmamaktadır:
1. Lisedeki ve ortaokuldaki kitapların büyük
çoğunluğu gramer ve kelime üzerine odak-
lanıyor. Öğrenciler dili pratik yapabilecekleri
ortamlardan uzak kalıyorlar.
2. Dil okullarında çalışılan kitaplar, Türk
öğrencilerin dil öğrenim modellerine uygun
değil. Bu kitapların yazarları genellikle Türk
öğrencilerin öğrenme tarzları ve dil öğrenim
modellerine aşina olmadıklarından dolayı,
Türklere uygun kitap yazılmamaktadır.
3. Üniversitelerdeki İngilizce hazırlık sınıflarında
sınav sayısı fazla olduğundan dolayı, öğrenciler,
dil öğrenmekten çok sınavlarda başarılı olmayı
düşünüyorlar. Bu da dil öğrenme performansını
olumsuz etkilemektedir.
Peki, nasıl iyi bir dil öğrencisi olabilirsiniz:
Öğrenme Tutkusu:
Bir dili öğrenebilmek için en önemli şey o dili
öğrenmek için istekli, dikkatli, ilgili ve enerjik
olmaktır. İngilizce’ye ilginizin en üst düzeyde olması
Bezmiâlem Vakıf Üniversitesi
Yabancı Diller Bölüm Başkanı
Bezmiâlem Vakıf Üniversitesi
Yabancı Diller Bölüm Başkan Yardımcısı
Erkan KOLAT
Tajbakhsh HOSSEINI
İNGİLİZCE ÖĞRENEBİLMEK
YA DA ÖĞRENEMEMEK
Üniversitede eğitim gören ya da üniversiteden
mezun birçok insanın ortak sıkıntısı ve dile ge-
tirdiği şikâyet ortaokuldan beri alınan İngilizce
derslerine rağmen bir türlü İngilizce’yi öğrenme
meselesinin halledilememiş olunmasıdır. Ortak
olan bir başka husus ise “anlıyorum ama ko-
nuşamıyorum” noktasında ortaya çıkmaktadır.
İşte tam burada herkesin dillendirdiği bir söz ile
karşılaşırız. Türklerin İngilizce öğrenmede ye-
teneği  az ya da hiç yoktur!
Bu tam anlamıyla yanlış bir ifadedir. Nedenleri-
ni gelin birlikte inceleyelim: