Page 45 - aktuel-8

Basic HTML Version

BezmiâlemAktüel 2015 /
45
Doktor, öncelikle insanların sağlığını koruma, mey-
dana gelmiş hastalıkların ve sakatlıkların tedavi edil-
mesini sağlamak, sağlık durumunun geliştirilmesini
sağlama gibi alanlarda çalışan, araştırmalar yapan
kişidir. Doktorları yetiştirmek üzere var olan tıp fakül-
telerinin görevi insan sağlığını koruma ve geliştirme,
hastalıklara tanı koyma ve tedavi etme gibi konularda
hizmet verecek araştırma yapacak hekimleri yetiştir-
mektir. En çok tercih edilen fakültelerden biri yıllardır
tıp fakülteleri olmuştur.
Tıp programında okumak ve doktor olmak isteyen
kimselerin, kuvvetli bir dikkat ve belleğe sahip ol-
maları gerekir. Tıp eğitimi uzun ve yorucu bir eğitim-
dir. Bunun için kişinin bilime, özellikle insan sağlığını
yakından ilgilendiren biyoloji, fizik, kimya, anatomi
ve fizyoloji gibi alanlara içten ilgi duyması, sabırlı ve
azimli olması gerekir. Bu bilim alanlarına ilgi duyması
yansıra meslektaşları ve hastaları ile iyi iletişim ku-
rabilmesi için hoşgörülü, insan sevgisi ve insanlara
yardım isteği güçlü bir kimse olması gerekir. Tıp eğiti-
mi uzun ve masraflı bir eğitimdir. Doktorların dikkatli,
özenli, saygılı ve sabırlı kişiler olması da çok önemli-
dir. Tıpta gelişmeler çok hızlı yaşandığından doktorlar
bu gelişmeleri sürekli okuyarak takip etmek zorunda-
dırlar, bu yüzden doktor olmak için okumayı seven
bir kişi olmak çok önemlidir. Kişinin bu hususu göz
önünde tutması gereklidir.
Bezmiâlem Vakıf Üniversitesi Tıp Fakültesi olarak
misyonumuz insan odaklı, yerel değerlerinin farkında
uluslararası düşünen ve hareket eden, iletişim, liderlik
ve yöneticilik yetkinliğinde, sürekli öğrenen ve öğre-
ten, bilimsel düşünceyi kavramış ve bilimi üretebilen
hekimler yetiştirmek misyonumuza uygun olarak faa-
liyetlerini planlamakta ve uygulamaktadır.
Tıp fakültesi olarak eğitimimizin te-
melinde üçlü sarmal sistemi uygulan-
maktadır. Gelin biraz bu sarmal sis-
tem üzerinde konuşalım. Tıp fakültesi
hepinizin bildiği gibi 6 yıllık bir eğitim
sürecini kapsar. İlk 3 yıl temel bilimler
son 3 yıl klinik bilimler eğitimini kap-
sar. Biz Bezmiâlem Vakıf Üniversitesi
olarak 2014 yılında yenilenmiş çekir-
dek eğitim programını temel alarak
yeni, gelişime açık, dinamik öğrenci-
nin daha iyi öğrenmesini sağlayacak
bir program oluşturduk. Bu program-
da 3’lü sarmal sistemini kullandık.
Üçlü sarmal ile ne demek istiyoruz? Birinci sarmal
yaklaşık olarak fakülteye başladıktan itibaren 3 aylık
bir dönemi içeriyor. Bu sarmal sırasında tıp ile ilgili
giriş bilgileri verilmektedir. Tıp tarihi, tıp eğitimi, gibi
konularla giriş yapılmaktadır. Doktor olarak esas işi-
miz insan sağlığı olduğu için bu sarmalın devamında
bütünsel olarak insanın yapısı, fiziksel, kimyasal mo-
leküler özellikler, hücrenin yapısı ve özellikleri, kalıtım
özellikleri gibi konularla yavaş yavaş tıbbın temelleri
öğretilmeye başlanmaktadır.
İkinci sarmal ise yaklaşık 1 yıl sürmekte ve bu dönem-
de vücut sistemlerinin normal yapısı anlatılmaktadır.
Tüm organların ve bu organları oluşturan sistemlerin
yapısı, fonksiyonları, yerleşim yerleri, çalışma özellik-
leri, birbirleriyle ilişkisi gibi konular ele alınmaktadır.
Teorik dersler pratik uygulamalarla yani laboratuvarla
desteklenmektedir. Ayrıca derslerin akılda kalıcılığını
sağlamak için konuyla ilişkili filmler, öykülerle destek-
lenmektedir. Bu dönemde maketler üzerinde örneğin
tansiyon ölçmek iğne yapmak gibi pratik uygulamalar
ile pratik becerileri artırılmaktadır. Üçüncü sarmal nor-
mal yapıyı öğrenen öğrenciler için artık anormal duru-
mu öğrenme zamanıdır. Yani hastalıklara giriş yapılır.
Yaklaşık 1,5 yıldır. Tüm sistemlere ait hastalıkların se-
bebi, kliniği, oluşum mekanizmaları, tedavisi ve takibi
konusunda ayrıntılı bilgiler verilmektedir.
İlk 3 senede probleme dayalı öğretim adı verilen, öğ-
rencilerin aktif olarak eğitime katıldıkları aktif eğitim
ile dersler desteklenmektedir. Bu eğitimde öğretim
üyelerinin ders anlatması yerine öğrenciler konuyu
araştırmakta ve ders anlatmaktadır. Yani eğitime aktif
olarak öğrenciler katkı vermektedir.
İlk 3 yılı başarıyla bitiren öğrencilerimiz kliniğe baş-
langıç yaparlar servis ve polikliniklerde hasta başında