Page 19 - aktuel-28

Basic HTML Version

Bezmiâlem Aktüel 2020 /
19
eğitim modellerini birlikte (karma model) uyguladık
ve teorik sınavlarımızı online olarak gerçekleştirdik.
Teorik dersler için de uzaktan eğitim, yüz yüze
etkileşim ortamı ve olanakları sağlayamaması,
öğrenme sürecinde karşılaşılan güçlüklerin hemen
çözülememesi, bireysel çalışamayanöğrenciler için
planlama zorluğu, öğrenci sayısındaki fazlalıktan
dolayı iletişimdeki sınırlılıklar gibi kısıtlılıklara
yol açmıştır. Teorik sınavlar için objektif ortamın
sağlanamaması ve bilgisayar ile birlikte kesintisiz
internet gerektirmesi önemli bir dezavantajdır.
Her ne kadar beceri ve pratiklere yönelik videolar
çekilip sisteme yüklenmiş olsa da pratik ve
staj uygulamalarının ve pratik sınavların online
yapılması mümkün olamamıştır. İntörn öğrenciler
bu dönemin yaklaşık dörtte birini ders, ödev, proje,
vaka analizi hazırlanması vb. faaliyetlerle dijital
imkanlarla uzaktan öğretim yoluyla tamamlamak
zorunda kalmışlardır. Tıp fakültesi öğrencilerinin
hekimlik mesleğini gerçekleştirmede yeterli
yetkinliğe sahip olabilmeleri için pandemi
sonlandıktan sonra tıp eğitiminde uzaktan eğitime
ek olarak pratik ve staj uygulamalarının mümkün
olduğunca tamamlanması gerekmektedir.
Öte yandan bu pandemi süreci tıp eğitimine
farklı bir boyut kazandırmıştır. Uzaktan eğitim,
örgün eğitime destek veya tamamlayıcı olarak
kullanılabilir. Artırılmış gerçeklik teknolojisi,
web tabanlı eğitimde kullanılabilecek yeni bir
teknolojidir. Artırılmış gerçeklik, sanal üç boyutlu
bir hasta modeli oluşturmak için etkili bir çözüm
yolu olarak düşünülmektedir. Kalp atışı, nabız gibi
gerçek hasta verilerinden elde edilmiş bilgileri
kullanan artırılmış gerçeklik simülatörleri ile tıp
eğitimi alan stajyerlere teorik ve psikomotor
beceriler kazandırılmaktadır. Ayrıca doğum ve
çeşitli ameliyatlar için simülatörler ve hastanın
üzerinde röntgen görüntülerinin gösterildiği
uygulamalar da tıp eğitiminde kullanılmaya
başlanmıştır.
Klinik uygulamalara, becerilere ve vaka
çözümlemelerine dayanan aktif tıp eğitiminde
uzaktan eğitimin örgün eğitimin yerine geçmesi
mümkün değildir. Ancak COVID-19 pandemisinde
kazandığımız deneyimlerin uzaktan eğitim
uygulamalarının zaman içinde daha da gelişmesine
öncülük edeceği ve tıp eğitimine katkı sağlayacağı
kanısındayım.
COVID-19
SÜRECİNDE
UZAKTAN EĞİTİM