Sağlık sektörünün gün geçtikçe gelişmesi ve özel sektörün de bu alana adapte olması nedeniyle hem tıbbi sekretere hem de hasta kabul sekreterine çok fazla ihtiyaç duyuluyor. Hasta kabul elemanı olmak isteyenler özel hastanelere, özel sağlık merkezlerine ve diğer sağlık kuruluşlarına hasta kabul sekreteri olmak için başvurabilirler. Sağlık bilgi yönetim sistemi, sağlık hizmetlerinin dijitalleştiği çağda kritik bir rol oynamaktadır. Tıbbi kayıtların ve bilgilerin düzenlenmesi, kaydedilmesi, saklanması, güncellenmesi ve yönetilmesi sürecini ifade eder. Bu süreç, hastaların tıbbi geçmişlerinin, tanılarının, tedavilerinin, test sonuçlarının ve diğer tıbbi bilgilerinin kaydedilmesini içerir. Tıbbi dokümantasyon, hastaların sağlık hizmetlerinin etkili bir şekilde yönetilmesi ve koordine edilmesi için kritik bir rol oynar. Sağlık sektöründe ve dolayısı ile de hasta kabul alanında da artan personel ihtiyacı nedeniyle bünyemizde eğitim faaliyetleri nitelikli ve bir o kadar da özenli bir şekilde yürütülen tıbbi sekreterlik kursumuz yoğun ilgi görmektedir. Bu sayede de kursumuz bünyesinde eğitimini başarılı bir şekilde bitiren kişilerin önlerinde tercih edebilecekleri farklı ve çeşitli iş imkânı seçenekleri bulunmaktadır. Bu noktada tıbbı sekreter mesleki unvanına sahip kişilerin iş tanım aralıkları da geniştir. Hastaneye gelen hastaların başvuruları sırasında bu hastalar ilk olarak hasta kabul sekreterini görmekte ve iletişim kurmaktadır. Tıbbi sekreterin hasta ile olan uyumu büyük önem arz etmektedir.
EĞİTİMİN AMACI
Tıbbi sekreterler, sağlık hizmeti veren kurumlarda, hasta giriş/çıkış, hastanın tedavi ve poliklinik hizmetleri sürecindeki dokümantasyon işlemlerini kayıt altına alan, arşivleyen kişidir. Aynı zamanda hasta karşılama, hasta yönlendirme, danışma hizmetleri, hekim asistanlığı, raportörlük işlemleri vb. hizmetlerin de yürütülmesini sağlamaktadırlar. Bu bağlamda eğitimin amacı, sağlık hizmetleri alanında kaliteyi arttırmak, sağlık alanındaki her türlü tıbbi kaydın bilimsel kurallara ve standartlara uygun olarak tutulması, organize edilmesi ve bunlara kolay erişimin sağlanması için kurumlarda görev alacak, sağlık belgelerinin yönetilmesi hususunda temel bilgi ve beceriye sahip olan kalifiye, iletişimi ve sorumluluk duygusu kuvvetli, sorun çözme yeteneği gelişmiş, teknolojik araç ve gereçleri kullanabilen, insan sağlığına önem veren, tıbbi terminolojiye ve teknolojiye hakim ve çağın gereksinimlerine yanıt verebilecek özellikler taşıyan sekreterler yetiştirmektir.
EĞİTİM İÇERİĞİ
- Sağlık İşletmeleri Yönetimi
- Tıbbi Terminoloji ve Hastalıklar Bilgisi
- Sağlık İşletmelerinde Organizasyon Yapısı ve Kurum Kültürü
- Çalışan ve Hasta Hakları, Tıbbi Belgelerin Hukuksal Boyutu ve Kişisel verilerin Korunması
- Etkili İletişim Teknikleri ve Sağlıkta İletişim
- Tıbbi Sekreterin Görevleri, Özellikleri ve Türleri
- Hasta Hizmetleri, Randevu İşlemleri, Hasta Kabul ve Problem Çözme
- Temel Bilgisayar Teknikleri
- Resmi Yazışma Teknikleri
- Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS)
- Tıbbi Dosyalama ve Arşiv Süreçleri
- Hasta Kayıt Kabul Sürecinde İzlenmesi gereken Yöntemler (ÖSS-TSS ve GSS Yönetimi)
- Uygulamalı Sağlık Bilişimi ve Hastane Yönetim Bilgi Sistemi (HBYS)
- Hastalıkların Uluslararası Dokümantasyon Sistemi (ICD Kodlaması)
- Sağlıkta Kalite Yönetim Sistemleri, Kalite Standartları ve Akreditasyon
KİMLER KATILABİLİR
Sertifika Programı tıbbi sekreter olarak çalışan ya da çalışmak isteyen, alan değiştirmek isteyen, yeteneklerini geliştirmek ve daha etkili çalışmak isteyen sekreterler ve sekreter adayları için tasarlanmıştır.
- Sağlık sektörü çalışanları,
- Sağlık bölümlerinden en az lise düzeyinde mezun kişiler,
- Sağlık bölümlerinde ön lisans/lisans/lisansüstü öğrenci konumunda olan kişiler katılım sağlayabilirler.
Bu sertifika programını tamamlayanlar, güçlü sekreterlik becerileri, güçlü teknolojik alt yapı, tıbbi terminoloji ve tıbbi dokümantasyon bilgileriyle kamu veya özel sağlık işletmelerinde birçok fırsat elde edebilirler. Sertifika sürecini tamamlayan kursiyerler aşağıda belirtilen sektörlerde çalışmaya başlayabilirler:
- Devlet hastaneleri,
- Özel hastaneler,
- Eğitim araştırma hastaneleri,
- Üniversite hastaneleri,
- Şehir hastaneleri,
- Aile hekimlikleri,
- Tıp merkezleri,
- Özel laboratuvarlar,
- Özel muayenehaneler,
- Özel radyoloji merkezleri,
- Sağlık grup başkanlığı,
- Dispanser,
- Geriatri Merkezleri,
- Diş poliklinikleri,
- Eczaneler,
- Ecza depoları,
- Sağlık-Yazılım firmaları
Değerlendirme Yöntemi
%70 devam koşulunu sağlayan ve program sonunda yapılan sınavda başarılı olanlara Bezmialem Vakıf Üniversitesi tarafından Rektörlük onaylı Eğitim Sertifikası, devam koşulunu yerine getiren ancak sınavda başarılı olamayan katılımcılara Rektörlük onaylı Katılım Belgesi verilecektir.
Kayıt işlemleri için tıklayınız.
Eğitim Tarihi ve Ücreti
Eğitim: ONLINE (MS TEAMS )
Eğitim Tarihi: 17 Mayıs 2025 - 29 Haziran 2025
Eğitim Süresi: 48 Saat / 6 Hafta
Eğitim Saatleri ve Günleri:
Hafta İçi Çarşamba Günü 19.00 22.00
Hafta Sonu Cumartesi Günü 10.00 – 17:00
Dışardan Katılımcı Ücreti: 5.700 TL (KDV Dahil)
ÖNEMLİ NOT: BVÜ Öğrenci - Akademisyen ve Personel – Dışardan Öğrenci ve Akademisyenlere, ön kayıt aşamasında indirim uygulanmaktadır.
NOT: İlan edilen eğitimin açılması için asgari katılımcı sayısı 15'dir.
Katılım Belgesi: Eğitim sonunda katılımcılarımıza Bezmialem Vakıf Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından Rektörlük onaylı Eğitim Sertifikası verilecektir.
EĞİTMEN KADROSU
Dr. Zeynep GÖRMEZOĞLU - BVU, Genel Sekreteri
Prof. Dr. Murat ALADAĞ - BVU, Tıp Fakültesi, Dahili Tıp Bilimleri İç Hastalıkları Öğretim Üyesi
Doç. Dr. Kerem TOKER - BVU, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Yönetimi Bölümü Öğretim Üyesi
Öğr. Gör. Dr. Esra FENER - Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü, Öğretim Elemanı
Öğr. Gör. Özlem YALÇINKAYA - BVU, SHMYO, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Program Koordinatörü
Öğr. Gör. Deniz ELDENİZ - BVU, SHMYO, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı Öğretim Elemanı
Klinik Psikolog Uzm. Gönül DÖNMEZ - Spero-Hr İnsan Kaynakları Genel Müdürü
Kadir ATAŞ - BVU, Bilgi Teknolojileri Direktörü
Veysel BALTA - BVU, Hasta Hizmetleri Müdürü
Av. Nesrin ÖZKAYA - Arabulucu ve Eğitmen, Sağlık Hukuku
Güler ÇAKMAK - OHSAD Akademi, Enstitü Koordinatörü/Kalite Yönetim Danışmanı
Ömer GÜLCEMAL - BVU, Bilgi Teknolojileri Eğitim Sorumlusu
Uzm. Özlem AYDIN SUCU - MLP Care Sağlık Grubu, Anlaşmalı Kurumlar Direktörü
Uzm. Meltem HAFIZMEHMETOĞLU - BVU, Belge Yönetimi Uzmanı
Program koordinatörü: Öğr. Gör. Özlem YALÇINKAYA
Önemli Not
Başvuru yapan adayların ödedikleri ücret hangi sebeple olursa olsun iade edilemez. Lütfen başvurunuzu yapmadan önce bilgileri dikkatli bir şekilde okuyunuz ve iade talebinde bulunmayınız.