Vatan yerleşkesi, Eyüp Sultan Yerleşkesi ve Sultangazi İlhan Varank Yerleşkesi olarak üniversitemizin üç farklı kampüsünde hizmet veren kütüphanelerimiz, ulusal ve uluslararası ölçekte bilgi birikimine, kullanımına ve transferine destek olmak, kullanıcılarımızın daha çok bilgiye kampüs içinde ve dışında, zaman ve mekândan bağımsız olarak erişmelerini sağlamak, mesleki dayanışma ve işbirliğine dayalı, gelişmelerin gerisinde kalmayan, akademik ve sosyal yaşamı destekleme gücü yüksek bir bilgi merkezi oluşturmak amacıyla kurulmuştur.
Kütüphanelerimiz, üniversitemizin eğitim-öğretim kalitesini arttırmak, araştırma geliştirme çalışmalarını desteklemek, doğru, güvenilir ve evrensel bilgiye çağdaş olanaklarla kullanıcıların hizmetine sunmak ve kütüphanecilik mesleğinin gerektirdiği hizmetler çerçevesinde kullanıcılarımızın her tür ve ortamdaki bilgi ve belge ihtiyaçlarını en iyi kaynaktan hızlı bir şekilde karşılamayı hedeflemektedir.
Doğru ve ilkeli çalışmak, yeniliklere ve değişime açık olmak, insana ve düşünce özgürlüğüne saygılı olmak, ekip çalışması ve işbirliği bilinci ile hareket etmek, kurumsal güven, bilinç ve kültüre sahip olmak gibi unsurlar en önemli değerlerimizdir.
Dinamik ve değişime öncülük eden bir vizyon ile çalışmalarını sürdürmekte olan kütüphanelerimiz, kullanıcılarımızın tüm ihtiyaçlarını gözeterek hizmet vermektedir. Geçmişten geleceğe bilgi ve belge sunan kütüphanelerimiz, “Bezmialem Vakıf Üniversitesi Kütüphane Yönergesi'ne" bağlı olarak, öğrencilere, akademik ve idari personele doğrudan tüm kaynaklardan yararlanma olanağı sunmaktadır.
Kütüphanelerimiz, Okuyucu-Bilgi Hizmetleri, Araştırma Hizmetleri ve İdari-Teknik Hizmetler olarak 3 ana başlık altında hizmetlerini yürütmektedir. Bu hizmetlerle birlikte uzaktan eğitimi de destekleyici birçok hizmet kütüphane tarafından verilmektedir. Haftanın 7 günü hizmet veren kütüphanemiz, rezervasyon sistemi ile çalışmaktadır.
Okuyucu-Bilgi Hizmetleri kapsamında; danışma ve referans hizmeti, oryantasyon ve kullanıcı eğitimleri, bilgi okuryazarlığı eğitimleri, akademik ve kültürel etkinlikler, etkinlik anons hizmeti, duyuru Yönetimi, 7/24 çalışma salonu, bilgisayarlı çalışma salonu, seminer salonu ve grup çalışma odaları hizmetleri ile kullanıcılarımızın her türlü isteğine cevap vermeyi ilke edinmiştir.
Bilgiye kolay erişimi temel ilke olarak benimseyen kütüphanelerimiz, koleksiyonumuzdaki basılı kaynaklarımızın yanı sıra, birçok prestijli ulusal ve uluslararası elektronik veri tabanı üyelikleri ile zenginleşerek, çevrimiçi birçok kaynak türüne 7/24 erişim imkânı ile kullanıcılarımızın kaynak teminine ve akademik başarısına kolaylık sağlamaktadır.
Kütüphanelerimizde teknik hizmetler çerçevesinde; uluslararası sınıflama sistemlerinde RDA uyumlu katalog kayıtları, online katalog tarama hizmeti, ödünç-iade ve rezerv hizmeti, kütüphanelerarası ödünç ve belge sağlama hizmeti, otomasyon sistemleri yönetimi, elektronik belge yönetimi sistemi (EBYS) hizmeti, ISBN, sertifika ve bandrol işlemleri, kurumlar arası iletişim ve proje faaliyetlerine destek gibi bir çok faaliyet sürdürmektedir.
Araştırma hizmetlerimiz kapsamında ise; elektronik veri tabanları yönetimi, akademik yayın tarama ve yayın sağlama hizmeti, kurumsal açık erişim, araştırma çıktılarının analizi, bibliyometrik analizler ve raporlamalar, üniversite sıralamaları takip ve veri yönetimi, görünürlük çalışmaları gibi süreçler yürütülmektedir.
Tüm kütüphanelerimizde kablosuz internet erişimine ek olarak, bilgisayarlı çalışma ortamları bulunmaktadır. Kullanıcılarımız, kütüphane web sayfasından ve sosyal medya hesaplarımızdan tüm hizmetlerimize güncel olarak ulaşabilir. Alanında uzman kütüphane personeliyle iletişim kurarak her türlü bilgi isteğine cevap alabilirler.