Haberler
Üniversitemizden 3 akademisyen “Dünyadaki En Başarılı Bilim İnsanları” listesinde yer aldı 4.12.2020

Yaklaşık 7 milyon araştırmacı üzerinde yürütülen ve dünyanın en etkili 159 bin 684 bilim insanının 22 anabilim dalı ve 176 alt bilim dalında listelendiği çalışma, Stanford Üniversitesinin koordinasyonunda yürütüldü ve "Plos Biology" isimli bilimsel dergide yayımlandı. Çalışmada, 1996-2019 yılları arasında en az 5 makale yayınlamış olan yaklaşık 7 milyon araştırmacının tüm akademik kariyerleri boyunca yaptığı çalışmalar incelendi. Dünyadaki en başarılı bilim insanlarının yer aldığı bu listede Üniversitemizden de 3 öğretim üyesi yer aldı.

22 bilimsel alan ve 176 alt alanda yaklaşık 8 milyon araştırma görevlisinin sınıflandırılması ve bu sınıflandırma sonucu yüzde 2'lik dilimin belirlenmesi ile hazırlanan liste; bilim insanlarının atıf sayıları, H-indeks değerleri, ortak yazarlıkları ve kariyer boyu etki faktörlerine bağlı olarak hesaplandı.

Üniversitemizin Eczacılık Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Gülaçtı Topçu, Farmakognozi Anabilim Dalı'ndan Prof. Dr. Murat Kartal ve Analitik Kimya Anabilim Dalı'ndan Prof. Dr. Ahmet Ceyhan Gören de kendi alanlarında yaptıkları nitelikli bilimsel çalışmalarla “Dünyadaki En Başarılı Bilim İnsanları" listesinde yer alarak başarılarını tescilledi.