Tıp Fakültesi
Eğitim ve Öğretim
“Bilgi düzeyi yüksek, araştırma ve uygulamalarında ileri teknoloji ve bilişimi etkin şekilde kullanan öğretim üyeleri ile erdemleri karakter haline getirmiş, akademik ve liderlik özelliklerine sahip hekimler yetiştirmek, bilime katkı sağlayan araştırmalar yapmak ve kalitede sürekliliği hedefleyen, eğitime odaklanan, kâr amacı olmayan bir sağlık hizmeti sunmak” misyonu ve “Eğitimde model alınan, bilime yön veren, tarihi birikimi ile insani değerleri önemseyen, lider tıp fakültesi olmak” vizyonu ile tıp eğitimimiz 2014 de yayınlanan Ulusal Çekirdek Eğitim Programına ilave yetkinliklerle oluşturulmuş, özgün Bezmiâlem Çekirdek Eğitim Müfredatı çerçevesinde yürütülmektedir.
Fakültemizin eğitimi, sarmal olarak adlandırılan dönemlerden oluşmaktadır. 1. Sarmalda tıp eğitimine temel oluşturacak temel dersler verilir, yaklaşık 3 aylık eğitim dönemini kapsar. 2. Sarmal süresi yaklaşık 1 yıldır ve tüm sistemlerin normal yapısı anlatılır. 3. Sarmalda ise tüm sistemlerin anormal durumları ve hastalıkları anlatılır, süresi 1.5 yıldır. 4. Sarmal klinik eğitimidir. Eğitimin ilk 3 sarmalında teorik derslerin yanısıra mesleki beceri laboratuvarlarında maketler üzerinde pratik eğitimler, öğrencilerin eğitime aktif olarak katıldıkları probleme dayalı öğretim oturumları uygulanmaktadır. Klinik sarmalda stajlar başlamaktadır. Farklı staj gruplarında önce teorik dersler verilmekte daha sonra ilgili bölümlerde öğretim üyeleri eşliğinde hasta başında eğitimler yapılmaktadır. Klinik dönemlerde öğrenciler, aktif olarak eğitime katılacakları, olgu temelli değerlendirme şeklinde pratik uygulamalar yapma şansı yakalarlar.
Öğrenci Merkezli Eğitim
Fakültemizde eğitimlerin her dönemi mikroskobi laboratuvarı, anatomi diseksiyon laboratuvarı ve mesleki beceri laboratuvarları ile desteklenmektedir. Her dönemde 2 kez yapılan PDÖ eğitimleri ile öğrencilerin aktif olarak eğitime katılımları sağlanmaktadır. Eğitim dönemlerinde öğrenciler öğrendiklerini kurumiçi ve kurumdışındaki toplantılarda sunarak yetkinlik kazanmaya devam ederler.
Çıktı Odaklı Eğitim
Tıp eğitiminde bilgi yükü çok büyüktür. Aşırı ve gereksiz bilgi, öğrencileri ezberciliğe itmekte, eğitimin analiz ve sentez düzeylerine ulaşmasına engel olabilmektedir. Bu nedenle Bezmiâlem tıp eğitiminde konular ve düzeyleri yetkinlik derecesine göre başlangıçta planlanmış, konuların yatay ve dikey entegrasyonları anlamlandırılarak planlanmıştır.
Bilimsel Odaklılık Eğitim
Fakültemizde öğrencilerimize bilim insanı yetkinliği kazandırılmaktadır. Bu amaçla Johns Hopkins Üniversitesi ile kapsamlı müfredat ortaklığı anlaşması yapılmıştır. Öğrencilerin bilimsel ve akademik gelişimlerine katkı sağlayacak, bilimsellik komitesi Jonhs Hopkins üniversitesi öğretim üyeleri ile birlikte yürütülmektedir. Bir buçuk yıl sürecek bilimsellik komitesi sonunda her öğrencimiz bilimsel araştırma yapma ve sunma yetinliği kazanmaktadır. Ayrıca başarılı öğrencilerimiz, son yıl Johns Hopkins Üniversitesi’nde staj imkânı bulacaklardır.
Temel Yetkinlikler Eğitimi
Tıp eğitimi sonunda, öğrencilerimize tıp eğitimi konuları dışında temel yetkinlikler eğitimi verilmektedir. Tüm öğrencilerimize yöneticilik, iletişim, sağlık koruyuculuğu, ekip üyesi olma, bilimsel düşünme, değerler ve sorumluluk sahibi olma yetkinliği kazandırılmaktadır.
OSCE ve Beceri Laboratuvarı
Bezmiâlem müfredatının amacı öğrencilerimizi, mezun olduklarında genç bir tıp doktoru olarak görevlerini yerine getirmek için onları eğitmektir. Bu bakış açısından yola çıkarak klinik problemler etrafında yapılandırılmış sonuca dayalı bir yaklaşımı benimseyen bir program tanımladık. Eğitim programı 6 yıllık bir seviyeye bölündü ve sarmal müfredat programı oluşturuldu. Bu eğitimde yatay ve dikey programlar sağlandı. Kapsamlı semptomlar ve durumlar, Çekirdek hastalıkları/Klinik problemler, temel tıbbi uygulamalar, Temel Tıp Bilimi, Ünite ve Ders listeleri, Staj grupları gibi verilerden hareketle uygun staj eğitimi olan Kurumsal Çekirdek Programı oluşturuldu. Bunun yanı sıra öğrenci klinikleri ve OSCE Sınav Merkezi, yetenek laboratuvarları olarak geliştirildi ve elektronik sınav için yazılım hizmeti satın alındı.
Bezmiâlem Vakıf Üniversitesi bünyesinde kurulan ilk en kapsamlı OSCE ve Beceri Laboratuvarı, Türkiye’de eğitime yenilikçi bir ruh katarak, temel ve ileri düzey beceri eğitimlerinin bilişsel bilgi düzeyi ile beraber yükselmesini sağlayacaktır. Becerilerin sınıf ortamından gerçek durumlara transferi cesaretlendirilirken, doğru uygulamalar ve tekrar hatırlama oranı ile yeterlilik düzeyi yükseltilmesi amaçlanmaktadır. Böylece eğitim programının ve mezunlarının nitelik artışı hedeflenmektedir. Eğitmenler ise bu en kapsamlı OSCE ve Beceri Laboratuvarlarında kullanılan eğitimlerle, öğrencilerinin eğitim ve değerlendirmelerine aktif olarak katılabilme, alandaki gelişmeleri öğrenme ve uygulayabilme fırsatı bulabilmektedirler.